Michael E. Gerber yra amerikiečių
rašytojas ir įkūrėjas kompanijos E-Myth Worldwide, kurį įsikūrusi Santa Rozoja, Kalifornijoje JAV. M.Gerber dirba su mažomis
verslo įmonėmis, rengia seminarus daugybę metų.
Kaip pats autorius teigia, jis yra turėjęs 25000 tūkstančius
klientų, kuriems išdėstė sėkmingo verslo žingsnius. Bent jau Amerikoje jis yra išleidęs šešias knygas:
„The E-Myth Revisited“ (1995) m, parduota daugiau nei trys milijonai kopijų ir išverstą į 16 užsienio kalbų. Kitos
knygos „Power Point“ (1992 m.), „The E-Myth Manager“ (1998 m.), „The E-Myth
Manager“, „The E-Myth Contractor“ (2003 m.), „The E-Myth Physician“ (2003 m.), „E-
Myth Mastery“ (2005 m.). Lietuvoje šio autoriaus išleista knyga vadinasi "Verslo mitas".
Verslo mitas
Norint sėkmingai įgyvendinti savo tikslus, idėjas, gali atsirasti tam
tikrų uždangų, kurios bereikalingai stabdytų procesą. Tos uždangos gali atsirasti dėl informacijos trūkumo, dėl bandymo viską aprėpti
vienam, o didžiausia uždanga dėl išankstinio (klaidingo) nusistatymo ir supratimo. Michael E.Gerber knygoje „Verslo
mitas: Kodėl daugelis smulkiojo verslo įmonių žlunga ir kaip spręsti šią problemą“ nagrinėja mitus, uždangas,
kurios trukdo judėti verslui. Knygoje autorius bendraudamas su personažu Sara, kuriai dėl klaidingo mąstymo verslas pradėjo slysti
iš po kojų, pateikia savo supratimą, kaip turėtų būti vystomas smulkusis verslas.
Knygos pradžioje autorius
pateikė Entonio Grynbenko (Anthony Greenbank) sentencija, kuri galėtų lygintis su senovės Graikijos išminčiais, kurie
nagrinėjo gyvenimo būties problemas.
„Kad išsisuktumėte iš keblios padėties, jums nereikia turėti
Grand prix vairuotojo reakcijos, Heraklio raumenų, Einšteino proto. Reikia tik žinoti ką daryti“.
šioje sentencijoje iš tiesų galimą rasti įvairių problemų raktą. Žinojimas, ką daryti ir sprendimų suradimas yra
pagrindiniai sėkmingo verslo bruožai, apie kuriuos daugiausiai ir rašoma knygoje. Jeigu yra žinoma, ko reikia vartotojui, klientui,
ir jeigu randamas būdas kaip tai padaryti, tai verslas žengs mažą žingsnelį į priekį.
Ką autorius laiko verslo
mitu?
Pagal autoriu verslo mitai yra:
I.Amerikoje sklando mitas (vadinu jį verslo
mitu), esą smulkiųjų verslą pradeda žmonės, kurie žino, kaip uždirbti pinigus. Dėl to tikslo, sakoma, jie rizikuoja savo turtu. Tai
– netiesa. Žmonės, kurie pradeda savo verslą, dažniausiai neturi nieko bendra su verslininkyste. Iš esmės aklas
tikėjimas šiuo verslo mitu yra pats svarbiausias veiksnys, dėl kurio tiek daug mažų įmonių žlunga.
II.
Amerikos smulkiojo verslo sferoje vyksta perversmas. Vadinu jį esminiu. Ir ne tik todėl, kad jis keičia verslo pobūdį. šalyje ir
visame pasaulyje jis keičia pačius verslininkus, jų veiklos metodus ir išlikimo tikimybę.
III. Esminis
perversmo pagrindas – dinaminis vyksmas, kurį bendrovėje E-Myth worldwide mes vadiname plėtros procesu. Smulkiojo
verslininko su sistemintas ir tikslingai vykdomas šis procesas turi galios kiekvieną mažą įmonę paversti nepaprastai
efektyviai dirbančia organizacija. Mūsų patirtis parodė, kad įmonė išlieka jauna ir klestinti tada, kai šis procesas
aprėpia kiekvieną veiklos aspektą. O jeigu procesas ignoruojamas, kaip deja itin dažnai atsitinka, smulkiojo verslo įmonė ima vadovauti
atsitiktine sėkme, paskui sąstingiu, po visa ko – nesėkmė. Liūdno finalo neišvengiama.
IV. Verslo
plėtros procesą nuosekliai vykdyti gali kiekvienas mažos įmonės savininkas, laipsniškai išmokdamas verslo sferos
perversmo pamokas. Tuomet šis procesas leidžia numatyti rezultatus ir suteikia gyvybinės jėgos kiekvienai mažai
įmonei, kurios savininkui reikia, kad jo verslas suklestėtų.
Pasak autoriaus, tai yra idėjos, kurių supratimas ir
priėmimas į savo širdį, gali suteikti galios sukurti nepaprastai įdomų ir prasmingą smulkųjį verslą. Iš šių keturių
mitų galime rasti užuominas, kad visas smulkiojo verslo raktas yra sisteminta ir tikslingai vykdoma veikla, kuria gali užsiimti kiekvienas
asmuo, kuris išmoksta ir skiria dėmesį į atrodytų nereikšmingus dalykus. Autorius šiuos verslo mintus ir
paaiškinimus išdėsto visoje knygoje.
www.kabutes.lt
Citatos
Amerikoje sklando mitas (vadinu jį verslo mitu), esą smulkiųjų verslą pradeda žmonės, kurie žino, kaip uždirbti pinigus.
Dėl to tikslo, sakoma, jie rizikuoja savo turtu. Tai – netiesa. Žmonės, kurie pradeda savo verslą, dažniausiai neturi nieko bendra su
verslininkyste. Iš esmės aklas tikėjimas šiuo verslo mitu yra pats svarbiausias veiksnys, dėl kurio tiek daug mažų įmonių žlunga.
(Verslo mitas)
Norėdami pažinti turime suprasti. O norėdami suprasti, turime tiksliau žinoti kokia yra situacija ir kokios aplinkybės. Ką
žmonės žino ir ko nežino. Kaip žmonės mato tai, ką jie daro ir kaip ne. Kas jie yra ir kas jie nėra. (Verslo mitas)
Kiekvienas ribojimas, kuriuo stabdote jos augimą yra nenatūralus, sukurtas ne dėl rinkos reikalavimų ar lėšų trūkumo
(net jai tas ir vaidiną tam tikrą vaidmenį), bet dėl jūsų pačių asmeninio ribotumo. Tiksliau dėl jūsų įgūdžių, žinių, patirties, o
svarbiausia dėl verslo aistros stokos. (Verslo mitas)
Frančizinės įmonės prototipas išsprendžia visas nuo neatmenamų laikų verslo bei kitokias organizacijas užgriūvančias
problemas. Sistema sujungia visus nelemtus sėkmingam įmonės darbui. Ji paverčia įmonę mechanizmu, tiksliau organizmu – ji tarsi
gyva, kurios visos dalys kartu siekia aiškaus tikslo. Turėdamas prototipą, kaip savo pirmtaką, jis tas mechanizmas funkcionuoja taip,
kaip niekas panašiai nefunkcionavo. (Verslo mitas)
Kad naujovės diegimas būtų efektyvus į viską reikia žvelgti pirkėjo akimis. Be to naujovė turi palengvinti jūsų ir jūsų
darbuotojų darbą, antraip tai bus nenujovė, o komplikacija. (Verslo mitas)
Pati paprasčiausia veikla, kai ją vykdo menininkas, virsta meno kūrinio procesu. Taigi kiekvieno darbo prasmė slypi ne
kažin kur išorėjo, o mumyse. Darbas – tai mūsų vidinio pasaulio veidrodis. (Verslo mitas)
Štai paprasta tiesa, kurią sužinojau apie sėkmingai dirbančius verslininkus: jie nuoširdžiai žavisi smulkmenomis,
žvelgia į jas be galo rimtai, ir toks požiūris visada duoda vaisių. (Verslo mitas)